    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: vat na okna
    Date: Sat, 24 Apr 2004 11:30:05 +0200

    On Sat, 24 Apr 2004, KEMOT wrote:
    [...2xKEMOT]
    >+ > Mam takie logiczne pytanie bo nie wiem czy dobrze zrozumialem. Jeżeli
    >+ > firma zajmująca się świadczeniem usług budowlanych zakupi okno za np.
    >+ > 1000 zł. netto + 22%VAT i sprzeda je jako usługę z 7% VAT to
    >+ > z czego dołoży te 15%(150zł) ?

    Urząd Skarbowy dołoży. Z podatku który *wcześniej* zabrał innym
    podatnikom: dostawcom którzy odprowadzili 22% VAT.
    Inna sprawa że owa "usługa" powinna coś kosztować (a nie 0zł).
    Zakładając iż okno kosztuje 1000 zł + 22% VAT zaś robocizna
    jest warta 100 zł neto - to wyjdzie 1100 zł + 7% VAT czyli 1177 zł
    brutto, w tym 77 zł VAT. 73 zł VAT do zwrotu.

    >+ Urząd skarbowy zapewne będzie to kwestionował.

    Zapewne nie czytałeś NIGDY ustawy o VAT.
    Regulacja "obniżonej stawki VAT" ma za zadanie właśnie "ulgowe"
    traktowanie niektórych towarów i usług, ustawa określa warunki
    skorzystania ze zwrotu (owe 73 zł odzyskasz dopiero jak zapłacisz
    1220 zł za okna) itp.

    >+ Jak by nie było skarb państwa traci.

    ZE CO ???
    Czy ty się matematyki nie uczyłeś w tej samej szkole, w której
    robił to wspominany niedawno poseł z PSL który podobnoż biadał
    w Sejmie że "wskutek obniżki CIT Skarb Państwa stracił 5 mld zł" ??
    ;)

    FYI: w tym roku Skarb ściągnął z CIT *WIĘCEJ* niż w zeszłym
    roku i *WIĘCEJ* niż planował.
    Co do CIT - po prostu jakby CIT i PIT-DG były wyższe to NIE
    byłoby "więcej podatku z tej samej podstawy" po "podstawa"
    byłaby niższa :>
    A co do VAT - to to co US ma w imieniu Skarbu zwrócić wykonawcy
    usług "7%" to *najpierw* ŚCIĄGNĄŁ od dostawców !!
    Żadna łaska. To i tak były pieniądze podatników, zdeponowane
    do czasu skończenia usługi "7%" na koncie US...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)