  • Data: 2008-12-30 20:27:18
    Temat: Re: vat marża - a kasa fiskalna
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    it wrote:

    > Nie wiem już sam, nie wiem gdzie się dowiedziec

    Najlepiej u źródła czyli przeczytać przepisy

    > Po kolei.
    > Kupuje auto za 2000 zł na umowe k-s
    > Sprzedaję je na fakture vat-marża za 3000 zł
    > Suma do opodatkowania 1000 zł
    > 1000 x 22% vat - 220 zł
    > Zostaje 780 zl z tego 19% dochodowego.

    Coś pomieszałeś podatki VAT i dochodowy, bo 19% dochodowego
    z 1000 zł to nie jest 220zł tylko190zł.
    Zostaje zatem 810zł.

    > I teraz pytanie jaką ja mam sumę nabijać na kasę fiskalną?
    > Czy sumę 3000 zł ale to mija się z celem bo kasa naliczy mi 22% od
    > całej sumy vatu.
    > Czy np: tylko marżę i robic protokoły + książka do ewidencjonowania
    > jest czy jak?

    Jakbyś tak zajrzał do tych źródeł i zobaczył co też
    takiego się umieszcza na fakturze VAT marża, to miałbyś znacznie mniej pytań
    :-).
    Przecież na fakturze VAT marża masz tylko kwotę brutto i dane stron - nie
    ma ani Twojej marży-
    ani podstawy opodatkowania zdefiniowanej pewnie też w ustawie.