  • Data: 2003-05-09 14:55:59
    Temat: Re: vat, granica, clo, problemy i niewiedza ...
    Od: "Miki" <m...@f...icn.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jb" <s...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:b9e5gu$38s$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Pisalem juz czas jakis temu, ale problem nabiera realnych kształtów. Jutro
    > jedziemy:
    > 1. Jedziemy do kraju UE po sprzęt elektroniczny wyprodukowany tam (więc 0
    > cla)
    > ktory posluzy do wyposazenia stoiska na targach - po targach (z okolo 3
    tyg)
    > powroci na teren UE.
    > 2. Sprzet ma "znaczna" (kilka tys EURO) wartosc
    > 3. Strona guc.gov.pl nie dziala
    > 4. Pani przy Swietokrzyskiej 12 w Zespole Informacji Celnej Glownego
    Urzedu
> [...]
    > poniedzialku?
    > Czy moze my powinnismy miec jakies dokumenty przygotowane a oni na nich
    > wpisza
    > tylko ile VATu nam wliczyli?
    >
    > Wybaczcie totalna ignorancje, ale proby dowiedzenia sie u zrodla okazaly
    sie
    > wyjatkowo
    > nieskuteczne.. Jestescie ostatnia nadzieja. Bilety juz kupione :) wiec
    > najwyzej sprawdzimy
    > to na zywo juz w niedziele :)
    >
    > Chyba, ze jest jakas strona o tym wszystkim ... ?
    Nie wiem czynie za późno na takie rady, ale spróbuje dorzucić swoje trzy
    grosze.
    Myślę, że najlepsza w tym przypadku jest procedura odprawy czasowej, ale
    jest to procedura gospodarcza i wymaga wcześniejszego zezwolenia
    odpowiedniego UC. Nie mogą odmówić, ale mogą postawić warunki :-)
    np. przez które przejście wjazd, w jakich miejscach i w jaki sposób można
    go wykorzystywać, za to płaci się cło w kawałeczkach co miesiąc.
    Mirek