eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiumowy zlecenia w firmieRe: umowy zlecenia w firmie
  • Data: 2002-06-30 10:00:08
    Temat: Re: umowy zlecenia w firmie
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:afikdk$hhs$1@news.onet.pl...
    > Witam serdecznie,
    > Przedstawie pokrotce sytuacje; jest sobie firma na ksiazce pir. Aby mniej
    > odprowadzic podatku dochodowego decyduje sie na zwiekszenie swoich
    wydatkow
    > przez np. zawieranie umow zlecenia lub o dzielo. W tym rowniez z jednym ze
    > swoich pracownikow (chyba jest to mozliwe prawda ?).

    Pewnie

    Jakie zatem takie
    > rozwiazanie rodzi konsekwencje w zakresie obowiazkow ubezpieczeniowych i
    > fiskalnych, tj. czy skladki na zus pojda wszystkie i czy od podstawy
    > stanowiacej wartosc umowy ? co z podatkiem ? firma jest vatowcem, ale
    osoba
    > z zewnatrz ani wlasny pracownik nie wystawi przeciez faktury; a skoro nie
    to
    > czy mozna wpisac koszt zlecenia tak jak jest (koncowy) w ksiazke (w koncu
    > jako vatowiec, w ksiazke firma pisze tylko netto). Bylbym wdzieczny za
    > troche wyjasnien w tej sprawie.
    > Dziekuje z gory i pozdrawiam
    > ArS Arkadiusz Pekalski
    >
    >
    Firma musi odprowadzic składki na ubezpieczenie społeczne od podstawy umowy.
    czyli umowa na 500 zł
    Koszty uzyskania przychodu 81.29
    odstawa opodatkowania 325
    Zaliczka na podatek doch 20% - 65
    Ubezpieczenie zdrowotne - 31.50
    Zaliczka podatku do US - 33.50
    Do wypłaty 314.45

    W KPIR księgujemy umowy zlecenia w kwocie brutto w kolumnie wynagrodzenia w
    gotowce i w naturze



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 30.06.02 20:20 Arek

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1