  • Data: 2004-03-19 08:15:24
    Temat: Re: umowa o dzieło vs. przeniesienie praw autorskich
    Od: "KWOL" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cześć,
    Dzięki za odpowiedź.

    > Nie wystarczy. IMHO trzeba się *wystrzegać* zapisania w umowie
    > że do wykonawcy należą *jakiekolwiek* "zwykłe czynności inzynierskie".
    > No bo jeśli do wykonawcy należy np. "instalacja i wdrożenie" to to
    > NA PEWNO nie są "autorskie" elementy umowy... i trzeba by się
    > zastanowić jaka część wynagrodzenia podlega pod 20% a jaka pod 50%
    > KUP :)
    Dla jasności wytłumaczę, że dziełem jest "projekt szaty graficznej do
    klawiatury membranowej do urządzenia ....".
    Co prawda do wykonania jest pewna praca inżynierska (bo
    dzieło będzie przekazane w formie plików graficznych),
    ale w umowie tego nie precyzuję. Wykonawca jest magistrem sztuki.
    Myślę, że teza, że to dzieło ma charakter twórczy jest łatwa do obrony.
    W tej sytuacji wydaje mi się, że można zastosować stawkę 50% KUP
    (dla całego wynagrodzenia a nie tylko dla części).
    Czy mam rację?

    Pozdrawiam,

    Krzysiek Woliński