eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiumowa o dzieło, skąd wziąć dopuszczalne koszty uzyskania przychodu? › Re: umowa o dzieło, skąd wziąć dopuszczalne koszty uzyskania przychodu?
  • Data: 2006-08-25 15:44:07
    Temat: Re: umowa o dzieło, skąd wziąć dopuszczalne koszty uzyskania przychodu?
    Od: Mariusz Jarosiewicz <p...@n...usunto.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ile dostałeś na rękę?
    > a) 100 zł? To oznacza, że sama umowa była na więcej, a to co
    > dostałeś,to już po potrąceniu zaliczek na podatek
    > Swoją drogą podpisaną umową o dzieło powinieneś mieć.
    > Jak nie masz, to jesteś na dobrej drodze, żeby ci ktoś kiedyś nie
    > zapłacił, a ty nawet nie będziesz miał żadnego papierka na
    > potwierdzenie, że jakakolwiek umowa istniała.
    > Zgodnie z wszelką logiką powinno być tak, że uzgadniacie co komu kiedy i
    > za ile, potem podisujecie umowy i dopiero wtedy bierzesz się do roboty.
    > Nic "na koniec".

    Jeszcze nic nie dostałem, ale tak ma być, bo pierwsze "dzieło" z umowy
    wykonałem 10 dni temu, a terminy płatności są dłuższe, po prostu
    zastanawiam się ile powinienem dostać na rękę, bo wszystko co zarabiam
    to mam w kwotach brutto.
    Co do podpisywania umów wcześniej, to oczywiście masz rację, jednak nie
    miałem wyboru bo takie są zasady u mojego pracodawcy. Jednak w tym
    konkretnym wypadku nie martwię się o uczciwość, bo nikt nigdy nie miał
    jeszcze z firmą problemów z płatnością (a są tam ludzie co pracują przez
    rok), poza tym wykonane badania/ankiety wraz z ich wartością mam
    udokumentowane na innych papierach, a samo dopuszczenie do badania jest,
    w razie czego, dowodem dopuszczenia do pracy/zawarcia umowy (system
    komputerowy dopuszcza pracę tylko dla wybranych loginów użytkowników).

    > b) Jeśli na umowie była kwota 100 zł, to do ręki dostaniesz mniej.
    > Około 90 zł.

    Ok, co prawda chodzi o inne kwoty, natomiast proporcje już znam.

    Dziękuję bardzo!