  • Data: 2005-03-10 23:10:27
    Temat: Re: ulga za internet
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 9 Mar 2005, Jano wrote:

    >+ Użytkownik "Herbi" <x...@a...pl> napisał
    >+ > Po drugie, płatności dokonuje jedna osoba
    >+
    >+ 1. A co kogo obchodzi kto płaci - płącić to sobie możesz. Faktura jest
    >+ potrzebna.

    ...ale ustawodawca NIE powiedział że "ma być na płacącego"[1].
    Z kolei IMO opłata za internet łapie się pod "inne należne
    opłaty" wg K.C. czyli podstawa prawna do istnienia zobowiązania
    jest.... !

    [1] a wyrok NSA wskazujący iż małżonek może odliczyć VAT od zakupu
    ST dokonanego przez drugiego małżonka (to ST chyba jest ważne
    ze względu na uznanie za koszt - ST wystarczy by "był własnością
    lub współwłasnością") - gdzieś widziałem. Wychodzi iż samo istnienie
    zobowiązania na drodze cywilnej może wystarczyć (tutaj w powiązaniu
    z "własnym" dowodem zapłaty) do uznania faktury za "własną"... mimo
    iż podatnik nie jest wymieniony jako nabywca...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)