    From: Zbigniew Kwieciński <z...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ulga odsetkowa, czy mogę? przypadek...
    Date: Tue, 11 Jul 2006 23:31:39 +0200

    Witam.
    Z tego co wiem, ulgi nie determinuje stan posiadania. Prawo do ulgi
    odsetkowej jest determinowane następującymi warunkami:
    1. Żaden z małżonków nie korzystał wcześniej z ulgi odsetkowej, dużej
    lub małej ulgi budowlanej.
    2. Ulga jest przeznaczona na spłatę odsetek od kredytu przyznanego na
    zakup mieszkania na rynku pierwotnym (od developera).

    Należy pamiętać, że ulgą objęte są wyłącznie odsetki od kredytu. W
    ustawie określony jest limit kredytu (nie odsetek) od którego odsetki
    można odliczać. Dodatkowo, są (lub były) ograniczenia na czas budowy
    mieszkań. Z tego co pamiętam, pomiędzy wydaniem pozwolenia na budowę a
    oddaniem mieszkań nie mogło upłynąć więcej niż (2?) lata. Tak więc nie
    wszystkie mieszkania na rynku pierwotnym spełniają (spełniały) te warunki.
    Swoje mieszkanie kupiłem 3 lata temu, więc z przepisami nie jestem już
    na bieżąco.

    Pozdrawiam