    From: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ulga internetowa a rozliczenie pit z dzieckiem
    Date: Fri, 24 Sep 2010 15:41:42 +0200

    witek pisze:

    > to zaraz
    > bo albo ty sie rozliczasz z dzieckiem i jest tylko twoj pit, albo
    > dziecko ma swoj pit i nie rozliczsz się z dzieckiem.
    >
    > bo coś tu jest pokręcone.

    a na przykład tak: dziecko pracowało na umowę zlecenie i nie osiągnęło
    limitu dochodu opodatkowanego lub nieznacznie go przekroczyło - w
    umowach nie była uwzględniona kwota wolna od podatku, toteż dziecko
    składa pit i odbiera z us naliczona (cześć) kwotę zaliczki na podatek
    dochodowy...

    teoretyczny małżonek też nie ma faktury na siebie, a może skorzystać z
    (podwójnej) ulgi na internet, bo zamieszkuje pod tym samym adresem (ma
    dowody wpłat) - pytanie jak jest z innym domownikiem w takim przypadku,
    tzn. dzieckiem ?

    mój przypadek dotyczy sytuacji, że dziecko przekroczyło o kilkadziesiąt
    zł limit dochodu nieopodatkowanego z tytułu prac na umowy zlecenie, więc
    chciałbym mu go zmniejszyć np. ulgą internetową, aby możliwe było
    wspólne rozliczenie roczne.