  • Data: 2008-11-08 15:04:46
    Temat: Re: stawka liniowa a progresywna - prosba
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "marcin" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:gf239f$j9f$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy ktos bylby tak mily i policzyl w przyblizeniu roznice w tym co dostane
    > na
    > reke w wariancie 1 i 2? Chodzi o to, czy oplaca sie kruszyc kopie o stawke
    > 19%.

    Różnica w kwocie podatku przy tych parametrach jakie podałeś to około 3000
    zł na korzyść podatku liniowego.

    Mimo tego moim zdaniem nie koniecznie opłaca się wybieranie liniowego 19%, a
    być może lepiej pozostać na skali podatkkowej. Pomysły na dodatkowe koszty
    na pewno pojawią się z czasem, a każdy dodatkowy koszt pommniejsza tę
    różnicę.

    Przykładowo gdybyś generował przy tym przychodzie dodatkowy koszt w
    wysokości 2000 zł miesięcznie szala przechyla się już na korzyść skali.

    BTW, oszacowałem to na oko przy założeniu, że skala podatkowa to 18% i 32%.
    Ma być 28% w drugim progu?

    marekz