  • Data: 2002-12-13 02:08:10
    Temat: Re: stawka amortyzacji kamery
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 11 Dec 2002, pawel J wrote:
    [...]
    >+ : Jaka to stawka wychodzi ? (nie bić !)
    >+ 10% na rok.
    >+ : Bo jeszcze są amortyzacje degresywne, przyspieszone i inne takie.
    >+ Nie rozumiem, o co pytasz. a to znaczy, że nie wiem jaki sposób
    >+ amortyzacji..
    >+ normalnie wyliczone. 10% wartości na rok, to przez 12 i co miesiąc ta kwotę
    >+ w koszty.

    Grupy 3,4,5,6,8 (zdaje się) mogą być poddane amortyzacji degresywnej
    ze współczynnikiem zwiększonym 2 razy: art. 22k
    Grupy 4,5,6,8 "poddane szybkiemu postepowi" (IMHO kamera się łapie)
    mogą być poddane amortyzacji przyspieszonej - art. 22i.3

    Spróbuj przeczytać w ustawie, poczytać archiwum - a później spytać :)
    bo tam są pułapki ! (przyspieszona - od stycznia roku *po* rozpoczęciu
    amortyzacji itp).

    >+ : Mieszkasz może w gminie "...bezrobociu z przyczyn ekonomicznych..." ?
    >+ Chodzi o Rzeszów. A pojęcia nie mam jakie tam bezrobocie. a ma to znaczenie
    >+ przy umarzaniu?

    Ma. Jest możliwość stosowania stawki "*3" ! Art. 22k.2
    Lista gmin jest w rozporządzeniu, w zamierzchłych czasach adres
    był na grupie razy kilka. Ostrzeżenie: są *dwie* listy "gmin i powiatów",
    jedna "o...[czymś tam...]" - obejmuje wydłużone wypłacanie
    bezrobotnego itp - i ta cię *nie* interesuje, druga "o stosowaniu
    [...coś tam...] ekonomicznych...." - i to jest właściwa :)

    >+ : Kamera nowa ? ("atomowa amortyzacja", jak tu określano 30% 1 rok)
    >+
    >+ Nowa.

    No to chyba pod "atom" podchodzi :)
    Art.22k.4

    Jak widać wybór spory :)

    >+ Do tej pory jedynym środkiem trwałym jaki miałem był samochód, i ztym
    >+ umorzeniem jakos sobie radzę.

    No tak, bo w ustawie są zakazy stosowania innych "wynalazków"
    do samochodu :)

    Pozdrowienia, Gotfryd