    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: środki trwałe, ewidencja wyposażenia itp.
    Date: Tue, 20 Dec 2005 23:09:03 +0100

    On Tue, 20 Dec 2005, Marcin Tałajczyk wrote:

    > Prowadze od niedawna małą firmę komputerową (KPiR, bez VAT). Ostatnio kupiłem
    > do firmy dwa biurka o wartości 230 zł każde. Jak to prawidłowo
    > zaewidencjonować:
    >
    > - rozumiem że jeśli koszt < 3500 to mogę wpisać na "jeden raz" do KPiR. Ale
    > czy musze wpisywać dodatkowo te biurka do EŚT?

    Ależ nie - do EST wpisujemy to co poddajemy amortyzacji !

    > A może to trzeba do ewidencji wyposażenia (ale tu tez koszt < 1500).

    Słusznie.

    > Będą
    > jakieś problemy przy kontroli jeśli tych biurek nigdzie nie wpisze (poza
    > KPiR) ?

    Powinny być opisane na f-rze zakupu (na odwrocie) - że "przeznaczono
    na potrzeby własnej DG" albo jakoś tak.

    > - Załóżmy że biurka kosztują 3000 zł każde. Czy limit 3500 zł dotyczy
    > pojedynczej sztuki

    Oczywiście.
    Czytałeś ustawę ???

    > Wiele przedmiotów (np. komputer)
    > da sie bez problemu rozłożyć na kilka elementów o mniejszej wartości i kupić
    > osobno. Co wtedy ?

    ..pada pytanie jak wyżej - czy czytałeś ustawę.
    W ustawie jest definicja: "kompletny i sprawny".
    ST musi być zdolny do "samodzielnej" egzystencji.
    Niezależnie jest problem występowania w KST - np. przyczepy mają własną
    pozycję w klasyfikacji i dlatego wpisuje się je osobno.

    > Generalnie chodzi mi o praktyczne zasady wpisywania zakupów do EŚT

    ...ustawa o podatku dochodowym...

    > i ewidencji wyposażenia.

    ...rozporządzenie o KPiR.
    Np tu:
    www.podatki.pl
    ...ale znajdziesz w setkach miejsc.

    No i obowiązkowe 2000 do 3000 postów wylosowanych spośród:
    http://tiny.pl/xlsm
    pełny link:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=&num=100&hl=pl&a
    s_oq=st+%C5%9Bt+trwa%C5%82e+trwa%C5%82ych+wyposa%C5%
    BCenie+wyposa%C5%BCenia&as_eq=&as_ugroup=*.podatki

    Nie, ja NIE ZARTUJĘ.

    > Czy to nie będzie dziwne

    ...dziwne. Że nie przeczytałeś jeszcze ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)