    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: środek trwały
    Date: Mon, 23 Feb 2009 10:28:39 +0100

    On Sun, 22 Feb 2009, Piotr wrote:

    > Wcześniej napisałeś że wycena z grudnia poprzedniego roku była by niezgodna
    > z przepsiami. Dlaczego?

    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    +++
    8. Jeżeli nie można ustalić ceny nabycia œrodków trwałych lub ich częœci
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    nabytych przez podatników przed dniem założenia ewidencji lub sporzšdzenia
    wykazu, o których mowa w art. 22n, wartoœć poczštkowš tych œrodków
    przyjmuje się w wysokoœci wynikajšcej z wyceny dokonanej przez podatnika,
    z uwzględnieniem cen rynkowych œrodków trwałych tego samego rodzaju z
    grudnia roku poprzedzajšcego rok założenia ewidencji lub sporzšdzenia
    wykazu oraz stanu i stopnia ich zużycia.
    ---

    Jak (również) napisałem - jeśli wycena będzie niższa, niż koszt nabycia,
    to niemal na pewno nikt się nie przyczepi - bo jedynym skutkiem
    czepiania się byłoby obniżenie podatku.
    Niemniej przepis jest jasny - prawo do wyceny przysługuje jedynie
    "jeśli nie można ustalić".

    I - żeby nie było - byli tu już podatnicy, którzy twierdzili że
    dawali do WP wartość z wyceny rzeczoznawcy pojazdu kupionego "za
    100 euro" (za granicą) i że "było dobrze".
    IMVHO "było dobrze" tylko dlatego że nikt nie chciał się przyczepić,
    litera przepisu jest jasna.

    > No dobra, ponieważ sprawa z tym przychodem i odsetkami mi się nie uśmiecha

    Jakimi odsetkami?

    > postanowiłem "zjeść" dokumenty wystawione na okoliczność ŚT i amortyzacji

    A co masz darować amortyzację, skoro przysługuje...

    > W związku z tym kolejna kwestia - kilometrówka, a konkretniej czy
    > rozliczając w ten sposób mogę odliczać sobie VAT od części zamiennych
    > i serwisu?

    A może byś tak jednak do archiwum zajrzał? ;)
    Przysługuje, bo "dlaczego by nie"!

    pzdr, Gotfryd