  • Data: 2005-05-16 20:44:47
    Temat: Re: sprzedaż opodatkowana/zwolniona - KPiR i rejestr VAT
    Od: "Greg" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > On Mon, 16 May 2005, Greg wrote:
    >
    > Chyba tu:
    > +++ Rozporządzenie ds. prowadzenia KPiR - *ZAŁĄCZNIK* :) +++
    > 16. Podatnicy, o których mowa w art. 20 ustawy o VAT, dokonują
    > po zakończeniu miesiąca w kolumnach 10-12 i 14 korekty zapisów
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > dotyczących kosztów uzyskania przychodów o tę część naliczonego
    > podatku od towarów i usług, która nie może być odliczona od podatku
    > należnego. Jeżeli występują trudności w zakwalifikowaniu podatku
    > do kosztów wpisywanych w wymienionych kolumnach, podatnik może dokonać
> [...]

    Przeczesałem Rozporządzenie, ale nie mogę znaleźć tekiego fragmentu.
    Punkt 16 Załącznika brzmi następująco:

    "16. Podatnicy, o których mowa w art. 113 ust. 5 ustawy o VAT, dokonują, po
    zakończeniu miesiąca, w którym nastąpiło przekroczenie kwoty wyrażonej w
    złotych, odpowiadającej równowartości 10 000 euro wartości sprzedaży, o
    której mowa w art. 113 ust. 1 i 2 ustawy o VAT, korekty zapisów dotyczących
    kosztów uzyskania przychodów o tę część naliczonego podatku od towarów i
    usług, którą odliczają od podatku należnego. Kwotę tę określa Minister
    Finansów w odrębnym rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 113 ust. 14 pkt
    1 ustawy o VAT."

    Ale to chyba nie odnosi sie do mojej sytuacji.
    Dodatkowo, cytowany art. 20 ustawy o VAT odnosi się do "obowiązku
    podatkowego w wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów"
    Pogubiłem sie całkowicie. O co chodzi? Czyżbyśmy posługiwali się innymi
    wersjami tych samych aktów?

    > Mi wychodzi iż "łącznie z całego VATu za miesiąc" :)

    W formie DW czy po prostu wpisuję kwotę, która wynika z rejestru VAT?

    Pozdrawiam
    Greg.