  • Data: 2010-06-01 11:49:10
    Temat: Re: sprzedaż kasy fiskalnej przy likwidacji DG
    Od: cyklista <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.06.2010 08:41, Dariusz Domagała pisze:

    > Bo skoro cos jest 'zawieszone' to 'nie dzia?a'.
    No i nie działa
    Przytoczony przeze mnie przepis ustawy o swobodzie DG stanowi, że
    "W okresie zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej
    przedsiębiorca ma prawo zbywać własne środki trwałe i wyposażenie", a
    więc dopuszcza pewne wyjątki. Czy znasz jakiś przepis, który zabrania
    wystawienia faktury VAT w takim przypadku?

    > Ja wiem ?e przepisy podatkowe tego nie zabraniaj?, bardziej chodzi?o
    > mi o wskazanie nie do konca logiczno?ci takiego dzia?ania.
    >
    > To tak jakby zabrali Ci prawo jazdy, ale Ty dzisiaj potrzebujesz akurat
    > pojechaae do te?ciowej, wiec wsiadasz do samochodu i jedziesz.
    > Przecie? te?ciowa to wa?na osoba - czemu mam jechac autobusem. :)

    Jeżeli w wyroku będzie napisane, że w przypadku nagłym, takim, jak np.
    konieczność udania się do teściowej kierowanie pojazdem jest dozwolone,
    to nie widzę problemu. ;)

    > To ?e przy likwidacji trzeba zrobic remanent likwidacyjny i z?o?yc VAT-7 to
    > oczywiste. Ale czy nie trzeba przynajmniej na 1 dzien odwiesiae tej
    > dzia?alno?ci
    > i zlikwidowaae?

    Odwiesić na podstawie jakiego przepisu? ZTCW (choć 100% pewności nie
    mam), to zawieszenie i odwieszanie działalności odbywa się na podstawie
    ustawy o swobodzie DG, która w tym wypadku nie wymaga odwieszenia DG.
    Nie bardzo widzę sens robienia czegoś "na wszelki wypadek", jeżeli
    przepisy wyraźnie tego nie wymagają.

    Nie wiem, jak ZUS się do tego odnosi, ale jeżeli gdzieś w przepisach
    ZUSowskich jest wzmianka, że w okresie zawieszenia nie podlega się
    ubezp. społ i zdr. i nie ma wzmianek o wyjątkach od tej reguły, to
    sytuacja jest jasna.