  • Data: 2010-04-28 09:24:31
    Temat: Re: sprzedaz bez dzialalnosci?
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> szukaj wiadomości tego autora

    Am 28.04.2010 09:21, Maddy wrote:

    > Oczywiście, o ile "odsprzedając" wiedzę, pozbywasz się jej
    > nieodwracalnie (chyba, że ktoś ją zwróci i wystawisz korektę).

    Czyli: sprzedaje cos i to cos ubywa -> dzialalnosc gospodarcza.
    Zanotowano.

    Odsprzedajac informacje, wiedze (o podatkach, czy zdjecia w formie
    cyfrowej) - wiedza ta nie ubywa. Dzialalnosc, czy nie? Chyba rowniez
    dzialalnosc, bo i zarobek jest.

    > Ja np. mam tak, że jak się z kimś dzielę wiedzą czy sprzedaję swoje
    > umiejętności, to one u mnie zostają, dalej wiem co wiedziałam i umiem co
    > umiałam. Taki jakby środek trwały, na dodatek się nie zużywa a rośnie z
    > czasem.

    Dochodzimy do podobnych wnioskow.
    Ty "odsprzedajesz swoja wiedze, umiejetnosci" - w miare sprzedawanie nie
    ubywaja one (a wrecz przeciwnie).

    Wiec skoro zaczelismy studia z zamiarem pozniejszej odsprzedazy tej
    wiedzy - nie widze w zasadzie powodow, w swietle istniejacych przepisow,
    dlaczego student nie musialby zakladac dzialalnosci gospodarczej, w
    momencie zapisywania sie na studia.
    Przeciez to oczywiste, ze ta wiedze bedzie chcial w przyszlosci
    wykorzystac do celow zarobkowych.

    Podobnie jak ktos gromadzacy zdjecia w formacie cyfrowym - za kilka lat,
    gdy uzbiera sie duza baza zdjec, mozna je bedzie odsprzedac (i OIDP,
    pare miesiecy temu US w spolke z ZUSem doprowadzil do porzadku jakiegos
    fotografa-amatora, ktory stwierdzil, ze bedzie gromadzil baze zdjec, a
    dzialalnosc zalozy w przyszlosci).

    > A jak jest u Ciebie? Twoja wiedza to towar?

    Z pewnoscia czesc wiedzy mozna tak traktowac - specjaliscie czesc jego
    wiedzy, poza zyciem zawodowym, moze sie w ogole nie przydac.

    > Nauczysz dzieciaki na kursie
    > używać plusquamperfecta, one zapłacą i puff!, już nie pamiętasz co to?
    > Długo ta szkoła nie pociągnie...

    Oczywiscie pytanie, czy studiujac, prowadze dzialalnosc gospodarcza,
    bylo postawione "pod wlos". I chcac byc zgodnym z prawem - studenci
    powinni rejestrowac dzialalnosc. Nie? :)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org