  • Data: 2006-12-05 09:59:01
    Temat: Re: sprzeda? zwolniona i ovatowana a deklracja vat7
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 4 Dec 2006, brzoskwiinia wrote:

    > Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał
    > No dokładnie tak,ja zawsze stosowałam metode uwzględniania w deklaracji
    > tylko tego netta,od którego odliczałam vat,IHMO proste i sprawdzalne.Dziś
    > zobaczyłam wspomniany wcześniej sposób wykazywania wszystkiego ,jak dla mnie
    > jest nieczytelny,ale kwestia przyzwyczajenia,podobno te dwa są
    > poprawne...ale podobno:(

    Po prostu - ma się dać "prawidłowo wypełnić deklarację".
    A jak podatnik nie wie, czy dana wartość mu się do czegoś przyda,
    to zakazu ujmowania jej w ewidencji nie ma (byleby nie psuła danych
    potrzebnych do wypełnienia deklaracji).
    Wprost zakazu wykazywania zakupów które przy przyjętej metodzie rozliczeń
    nie wpływają na wynik (wyliczony VAT) nie ma, IMO nic to że takiej
    metody (do której by była potrzebna owa wartość w szczególbyn
    przypadki) nie ma w ogóle :) - zakazu też nie widać.

    Miejsce na wpisywanie "paliwa brutto" w drukowanych deklaracjach oraz
    zwyczaj wpisywania tegoż paliwa pewnie bierze się stąd, że przez pewien
    czas był obowiązek wykazywania zakupów paliwa na VAT-7 - więc musiała
    być i rubryka w ewidencji; MF pewnie chciało dowiedzieć się jakiego
    rzędu odliczenia mialyby miejsce w razie dopuszczenia prawa odliczania
    VAT od paliwa "osobowego" :) (bo sprawa wcześniej czy później znowu
    wróci)

    pzdr, Gotfryd