  • Data: 2006-11-06 17:57:56
    Temat: Re: sprzeda? z?ota na allegro
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 06-11-2006 o 18:08:19 Krzysztof Stachlewski <s...@f...pl> napisał(a):

    > A jak masz to złoto prywatnie, nie masz działalności,
    > to nie wolno ci go sprzedać?

    Działaność gospodarcza w rozumieniu usatwy o VAT to trochę co innego
    niż "regularna" działalność. Nie jestem pewien czy jednorazowa sprzedaż
    zmusza do VAT ale z ilości tego złota wychodzi że to będzie regularne.

    Z Ustawy o VAT:

    okolice Art 15:
    "
    Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów,
    handlowców
    lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz
    rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody, również
    wówczas,
    gdy czynność została wykonana jednorazowo w okolicznościach wskazujących
    na zamiar wykonywania czynności w sposób częstotliwy. Działalność
    gospodarcza obejmuje również czynności polegające na wykorzystywaniu
    towarów
    lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów
    zarobkowych.
    "

    Okolice Art. 113:
    "
    13. Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do importu
    towarów i
    usług, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla której
    podatnikiem jest ich nabywca, oraz podatników:
    1) dokonujących dostaw:
    a) wyrobów z metali szlachetnych lub z udziałem tych metali
    "
    Zowlnienia o których tu mowa to zwolnienie podmiotowe.

    Warto też zauważyć że przy sprzedaży złota za 180000 o których była mowa
    tak czy siak VAT by się kłaniał.