eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkispoznilem sie okolo 20 dni z zaliczka PIT za IV kwartal › Re: spoznilem sie okolo 20 dni z zaliczka PIT za IV kwartal
    From: tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: spoznilem sie okolo 20 dni z zaliczka PIT za IV kwartal
    Date: Fri, 21 Jan 2011 12:21:30 +0100

    On 21.01.2011 10:54, Maddy wrote:

    > Ale czego właściwie ma żałować?

    > Jeżeli to PIT to US nie wie jaka miała być właściwa kwota, wiec pisemko
    > wyjaśniające ile był do zapłaty kwoty głównej ucieszy panie w
    > rachunkowości podatkowej.
    > Inaczej system sam to rozbije, a robi to jakoś pokrętnie, nie zaokrągla
    > groszy, i potem będą niezgodności przy picie rocznym we wpłaconych
    > zaliczkach.
    > Jaki się ma częstszy kontakt z danym urządem w różnych roboczych
    > sprawach, to da sie to nawet załatwić telefnicznie.

    Ja to widzę właśnie tak, że warto napisać pisemko co i jak, a czynny żal
    to można dodać z ostrożności procesowej (przy czym czynny żal to nie
    jest coś co ma nagłówek "czynny żal", więc pisemko z wyjaśnieniem
    podowowdów spóźnienia, skierowane do księgowości IMO też jest czynnym
    żalem).

    Semi-OT: przy ostatniej przeprowadzce nowy US zgubił mi dwa numery kont
    i żeby dostać zwrot VAT musiałem się fatygować do tegoż US i składać
    EDG-RB. Pani od VAT była w popłochu gdyż był to ostatni dzień terminu a
    ona nie mogła wysłać przelewu bo w systemie nie miała konta do zwrotów..

    Gdybym zgłosił te konta będąc w nowym US tuż po przeprowadzce, gdy
    składałem informację o tym że w poprzednim urzędzie informowałem o
    wyborze zaliczek kwartalnych na PIT (a Pani z Okienka poradziła jeszcze
    dopisać że rozliczam się na zasadach ogólnych i prowadzę KPIR - "w razie
    gdyby coś nam się zgubiło" :-)) - to bym oszczędził sobie niepotrzebnego
    jeżdzenia.

    Także stety-niestety niewymagany przepisami papier do odpowiedniej
    komórki w urzędzie może zaoszczędzić trochę czasu w przyszłości.

    --
    Tomek