  • Data: 2007-03-08 11:19:12
    Temat: Re: spolka cywilna likwidacja ...problemik maluski
    Od: "GP" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrneuvqre.cs7.samotnik@localhost.localdomain..
    .

    > Ktoś musi dołączyć do spółki, a potem brat z niej wystąpić.
    > --
    > Samotnik

    Wydaje się, że powyższe rozwiązanie jest jedyne sensowne (o ile "ktoś"
    dołączający do spólki bedzie sensowny, rzecz jasna). Sprawa wyglada tak, że
    jeżeli brat wystapi ze spółki to tym samym spółki już nie ma - zostaniesz
    tylko Ty, spółka musi posiadać co najmniej dwóch wspólników. To jest
    jednoznaczne z rozwiązaniem spółki. A przy rozwiązaniu następuje likwidacja
    dotychczasowej działalności, do tego wszystkie wiążące się z tym czynności,
    remanenty likwidacyjne, podatki itp.
    Stąd wprowadzenie do s.c. nowego wspólnika i dopiero później wystąpienie z
    niej brata byłoby chyba najlepsze.
    Tak mniej więcej było dwa lata temu, gdy małżonkowie prowadzący dg na jednym
    wpisie musieli obowiązkowo przejść na dwa odrębne wpisy w ewidencji dg -
    wtedy trochę tym zagadnieniem się interesowałam i po lekturze prasy fachowej
    zrozumiałam, że to wcale nie jest proste przekształcenie.
    To co wydaje się nam sprawą prostą i logiczną - na płaszczyźnie życia
    gospodarczego raptem okazuje się sporym problemem.
    Ciekawa jestem sugestii innych osób.
    Graszka.