  • Data: 2004-03-09 23:31:16
    Temat: Re: skutki kontroli VAT dotyczące 2003
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 9 Mar 2004, Magdalena wrote:

    >+ Pytania mam takie (chodzi o pełną księgowość):
    >+
    >+ - kontrola zakwestionowała odliczenie VAT od usług gastr. nabywanych celem
    >+ dalszej odsprzedaży. Rozumiem, że zakładając że nie chcemy się odwoływać, to
    >+ ten VAT naliczony mogę uznać za KUP 2003

    IMHO byłoby to oczywiste.

    >+ - czy powinnam w wyniku finansowym 2003 uwzględnić karę (pewnie jakaś
    >+ będzie), ale na razie nic nie wiadomo

    Jeśli będzie jak u góry (nienależnie odliczony VAT) to mi z art. 27.5
    ustawy o VAT wychodzi czarno na białym że należy się *dokładnie*
    30% "dodatku", mianowicie: "oraz ustala dodatkowe zobowiązanie podatkowe
    w wysokości odpowiadającej 30% kwoty zaniżenia tego zobowiązania".
    Oczywiście ew. kara to już inna rozmowa poza konkursem :(, niemniej
    "bonus" wygląda na pewny i z góry wyliczony.
    A co do jakowychś odsetek i innych "w PK" to jak wiesz ja się nie
    mieszam :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)