  • Data: 2008-01-10 22:18:18
    Temat: Re: skladka zdrowotna
    Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To nie jest argument przeciw, tylko za. Jeżeli podniosą składkę np. do
    > 13%, a odliczać będzie można nadal tylko 7,75% to taki wzrost składki
    > będzie neutralny dla budżetu. Co ich przed tym wstrzymuje? Przecież
    > scenariusz jest już gotowy: rząd/sejm podwyższa składkę do 20%, podnosi
    > się larum, wkracza prezydent (Prezydent?) i obniża do 13%. I wszyscy się
    > cieszą.

    Wg mnie lepszym pomysłem jest wprowadzenie odpłatnych świadczeń. Były jakieś
    przymiarki - mowa była o niewielki jednorazowych kwotach. Np lekarz
    pierwszego kontaktu - kilka zł. wizyta. Niechby to było 5 zł. W przychodni
    w której się lecze jest 3 lekarzy. Przyjmują codziennie po ok 20-30
    pacjentów.
    Lepsze bo trafia do konkretnej jednostki która świadczyła daną opiekę. Nie
    trafia do NFZ czyli do dziury bez dna. Poza tym tracą tylko ci którzy tej
    opieki wymagają ale i zarabiają więcej ci którzy więcej pracują.

    --
    PawełJ