  • Data: 2003-04-23 08:34:11
    Temat: Re: składka ZUS za grudzień 2002 płacona w styczniu 2003
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 22 Apr 2003, [ Fencer by (s)word ] wrote:

    >+ Matovy <a...@p...onet.pl> wrote:
    >+ > Użytkownik "Fencer by (s)word" <f...@p...com> napisał [...]
    >+ >> Użytkownik "Matovy" <a...@p...onet.pl> napisał [...]
    >+ >>> niestety dopiero w rozliczeniu za styczeń 2003 i rok 2003
    >+ >>
    >+ >> A jaka jest podstawa prawna takiej odpowiedzi? I czy chodzi tu
    >+ >> o wszystkie składki ( tzn FUS, UZ, FP )?
    >+ >
    >+ > jeśli chodzi o zdrowotne to oczywiście art 27b pdof
    >+
    >+ Co do zdrowotnego to nawet sam opis pola w PIT5 nie pozostawia watpliwosci,
> [...]

    Jeśli chodzi o zaliczenie składek społecznych jako społecznych (tj. nie
    jako kosztu w KPiR, a odliczanych na PIT-5) to IMO UoPDoOF:
    +++++
    Art. 26. 1. Podstawę obliczenia podatku[...] stanowi dochód [...]
    po odliczeniu kwot:
    [...]
    2) składek, określonych w przepisach o systemie ubezpieczeń społecznych:

    a) zapłaconych bezpośrednio na własne ubezpieczenia emerytalne, rentowe,
    ***********
    chorobowe oraz wypadkowe podatnika oraz osób z nim współpracujących,
    jeżeli nie zostały zaliczone do kosztów uzyskania przychodów,
    -----

    "Zapłaconych", czyli kasowo.
    Oczywiście mogą się pojawić wątpliwości jeśli ktoś składki społeczne
    zalicza w KUP. Jakiś czas temu Maddy wsparła się argumentem o zasadzie
    równego traktowania podatników - może znajdziesz ten post.

    Składki FP.... to ja poczekam aż ktoś inny coś wymyśli :)

    >+ Pozdro,

    wzajem - Gotfryd