    Date: Mon, 02 Aug 2010 12:25:40 +0200
    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: samochody z kratką 2011

    W dniu 02-08-2010 11:59, Karol pisze:
    > Samochody z kratką od przeszłego roku (źródło
    > http://podatki.wp.pl/kat,66248,title,VAT-idzie-w-gor
    e-Jak-odczuja-to-sklepy,wid,12530491,wiadomosc.html?
    ticaid=1aa1b&_ticrsn=3).
    > Mnie najbardziej zaciekawiła sprawa rejestracji umów leasingowych.
    > Nie wiem czemu to ma służyć? Czy ktoś mógłby rozwinąć tę kwestię?

    Zawarcie umowy leasingu w warunkach, w których możliwe było odliczenie
    pełnego VAT od rat leasingowych traktuje się jako prawo nabyte - nie
    można nagle zabronić odliczania VAT w połowie realizacji umowy.

    Państwo broni się przed podpisywaniem umów leasingowych wstecznie (że
    niby decyduję się w marcu wziąć w leasing samochód z kratą i podpisujemy
    umowę z data grudniową roku poprzednego, żeby móc odliczać VAT? a to w
    ogóle wykonalne, tak od strony praktycznej?) więc wprowadza zapis, żeby
    te umowy rejestrować w określonym czasie - czyli potwierdzać urzędowo
    fakt ich istnienia.

    To nie pierwszy raz - każda zmiana warunków odliczania VAT od nabycia
    samochodów na gorsze skutkowała taką akcją.

    Niestety, koncepcji, że prawo do odliczania VAT od paliwa to też prawo
    nabyte nie udało się nikomu obronić.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813