  • Data: 2010-08-02 09:59:41
    Temat: samochody z kratką 2011
    Od: Karol <k...@N...KOM> szukaj wiadomości tego autora

    Samochody z kratką od przeszłego roku (źródło
    http://podatki.wp.pl/kat,66248,title,VAT-idzie-w-gor
    e-Jak-odczuja-to-sklepy,wid,12530491,wiadomosc.html?
    ticaid=1aa1b&_ticrsn=3).
    Mnie najbardziej zaciekawiła sprawa rejestracji umów leasingowych. Nie
    wiem czemu to ma służyć? Czy ktoś mógłby rozwinąć tę kwestię?

    "W czwartek opublikowano także projekt założeń do nowelizacji ustawy o
    VAT, dotyczący użytkowania i zakupu samochodów przez firmy. Zgodnie z
    nim, zakup samochodu "z kratką" nie będzie uprawniał do odliczenia
    pełnego VAT. W przypadku zakupu lub leasingu samochodu osobowego firma
    będzie mogła skorzystać z odliczenia 60 proc. od VAT, nie więcej niż 6
    tys. zł.

    Firmy, które już kupiły samochody z kratką, nie będą mogły odliczać VAT
    zawartego w cenie paliwa. Firmy, które leasingują samochody z kratką i
    odliczają VAT od rat leasingowych, będą mogły nadal to robić pod
    warunkiem, że zarejestrują umowy leasingu w urzędzie skarbowym, w
    okresie do 30 dni od wejścia w życie zmian."