eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkisamochód - zniesienie współwłasności, wciągnięcie do firmy › Re: samochód - zniesienie współwłasności, wciągnięcie do firmy
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Wed, 14 Apr 2010 17:50:12 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: samochód - zniesienie współwłasności, wciągnięcie do firmy

    On Wed, 14 Apr 2010, Rafał wrote:

    > W przytoczonym artykule zastanawia mnie art.22g.1.1a
    > "w razie częściowo odpłatnego nabycia - cenę ich nabycia powiększoną
    > o wartość przychodu, określonego w art. 11 ust. 2b;"

    Ale darowizny *NIE* zaliczają się do "niedopłatnych świadczeń"
    w rozumieniu ustawy o dochodowym.
    Jakby to absurdalnie nie brzmiało :), przeczytaj art.2.1.3:

    Jakby np. nabycie nastąpiło w ten sposób, że ktoś by Ci ten
    samochód sprzedał, a następnie Ty byś go wziął, ale nie
    zapłacił (czyli bez "zamiaru" ze strony dającego), to wtedy
    należałoby kombinować nad art.11.2
    W przypadku darowizny - nie dotyczy :)

    Owszem, dolicza się do WP część darowaną, ale wg przepisów
    o darowiźnie, a nie nieodpłatnym świadczeniu.
    Masz pół udziału w samochodzie drogą art.22g.1.1 oraz pół
    udziału w drodze art.22g.1.3
    Jak powołasz się na nieodpłatne świadczenie, to zapytają
    kiedy i gdzie zapłaciłeś podatek od niego :D (nie ma *żadnego*
    zwolnienia).

    pzdr, Gotfryd