eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkisamochód - zniesienie współwłasności, wciągnięcie do firmy › Re: samochód - zniesienie współwłasności, wciągnięcie do firmy
    From: Rafał <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: samochód - zniesienie współwłasności, wciągnięcie do firmy
    Date: Wed, 14 Apr 2010 08:30:21 +0200

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Tak wychodzi. Mimo, że wygląda podejrzanie.
    > Ale przypadku podważenia litery przepisu nikt nie wskazał.
    > Co do części darowanej, trzeba by bardzo uważnie przeczytać przepis
    > o zaliczeniu darowizny - bo nie pamiętam, czy tam nie ma jakiejś
    > pułapki na wypadek jak podatek nie został zapłacony (np. "bo było
    > zwolnienie"). Tu masz na zachętę (ja pójdę spać ;)):
    > http://www.przepisy.gofin.pl/5,36,28354,4.html
    > (art.22g.1.3, ale trzeba przejrzeć okolice).

    Wielkie dzięki, bardzo dużo mi pomogłeś.
    W przytoczonym artykule zastanawia mnie art.22g.1.1a
    "w razie częściowo odpłatnego nabycia - cenę ich nabycia powiększoną o
    wartość przychodu, określonego w art. 11 ust. 2b;"

    Czy dobrze rozumiem:
    Kwota do amortyzacji mojej części samochodu to 13,5kpln
    do tego dochodzi wartość darowizny(przychodu) od teściowej, zakładając
    że samochód jest wart obecnie 20kpln to jest to kwota 10kpln.
    Sumarycznie do amortyzacji wychodzi kwota 23,5kpln? zgadza się?

    Jeszcze raz dziękuje
    Pozdrawiam
    Rafał