  • Data: 2005-11-07 07:57:59
    Temat: Re: s.c. i podatki od nieruchomosci itp
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com> szukaj wiadomości tego autora

    > On Thu, 3 Nov 2005, Robbo wrote:

    [...]

    > ...dla VAT.
    > To są dwie ROZŁĄCZNE rzeczy.
    > No chwila: prowadzisz S.C. i nie wiesz że dla US występujecie
    > w trzech osobach ??? Dla każdego podatku inaczej :]

    Owszem, dla US wystepujemy jako 3 osoby, tu jest sprawa jasna.

    [...]

> [...]
    > porąbane: jak na moj rozum musiałbyś przynieść trzysta kilkadziesiąt
    > zaświadczeń (nie zaniżam aby ?).
    > Od każdej gminy OSOBNO.
    > No bo skąd ma być wiadomo czy nie masz jakichś nieruchomości
    > jednocześnie w:
    > - Zakopanem
    > - Ustrzykach Dolnych
    > - Białowieży
    > - Chorzowie
    > - Sopocie
    > - Lublinie
    > Możesz to objaśnić ? ;)
    > (znaczy: kto wpadł na pomysł z zaświadczeniem "od nieruchomości"

    Juz objasniam przykladami. Jesli spolka cywilna bierze udzial w jakims
    przetargu na lokal w danej gminie, to zaswiadczenie o niezaleganiu wymagane
    jest tylko od tej gminy w ktorej przetarg jest oglaszany.

    Przykladowo, jest wolny lokal, ktory gmina chce wynajac. Oglaszaja zatem
    przetarg, żądając od wszystkich uczestnikow m.in. zaswiadczenia o
    niezaleganiu z podatkami od nieruchomosci (sprawa wydaje sie byc logicznie
    uzasadniona).

    Natomiast problem pojawia sie w momencie gdy trzech wspolnikow zamieszkalych
    np. w Katowicach prowadzi spółkę cywilną np. we Wroclawiu. I teraz, jesli
    chca uczestniczyc w przetargu na lokal we Wroclawiu, idą do Urzedu Gminy
    Wroclaw o zaswiadczenie o niezaleganiu z podatkami. Co sie okazuje -
    zaswiadczenia nie dostana jako spolka, a jedynie jako kazda osoba zgodnie ze
    swoim zameldowaniem, czyli w takim przypadku Urzad Gminy Wroclaw nie posiada
    ich w swoich ksiegach, gdyz ich adresy zamieszkania to Katowice !
    Dostanie zatem kazdy ze wspolnikow zaswiadczenie od Urzedu Gminy, ze osoba
    "taka i taka" nie figuruje w ksiegach podatkowych nieruchomosci Wroclaw.
    Spolka cywilna ktora de facto staje do przetargu nadal pozostaje bez
    zaswiadczenia.... Logiczne wydaje sie byc pytanie jakie sobie w tym momencie
    zadaje: po jaka cholere organizatorowi przetargu zaswiadczenie ze wspolnik
    "ten i ten" nie figuruje w podatkach Wroclaw, co jest oczywiste skoro
    przeciez jest z Katowic, a do przetargu staje spółka z Wroclawia, a nie
    kazdy ze wspolników.

    Dochodzi zatem w efekcie koncowym do sytuacji ze spolka cywilna z Wroclawia
    nie jest w stanie uzyskac zaswiadczenia o niezaleganiu z podatkiem od
    nieruchomosci.
    Problem jest nawet gdy wspolnicy jak i spolka zarejestrowani sa we
    Wroclawiu. Bo w tym przypadku po prostu kazdy ze wspolnikow dostanie
    zaswiadczenie o niezaleganiu z podatkami zgodnie ze swoimi adresami
    zameldowania. Spółka cywilna, ktora staje do przetargu, wciąż pozostaje bez
    zaświadczenia.

    Pytanie moje zatem, czy Urzad Gminy Wroclaw prawidlowo unika wystawienia
    takiego zaswiadczenia na spolke, poniewaz slyszalem ze w innych urzedach nie
    ma problemu z wydaniem zaswiadczenia adresowanego na spolke cywilna (a nie
    na kazdego ze wspolnikow z osobna)

    --
    pzdr
    rb