eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiryczałt, vat - księgowanie sprzedaży nieudokumentowanej › Re: ryczałt, vat - księgowanie sprzedaży nieudokumentowanej
    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ryczałt, vat - księgowanie sprzedaży nieudokumentowanej
    Date: Mon, 06 Apr 2009 13:23:32 +0200

    Dnia 06-04-2009 o 09:39:34 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    Ja mam dokładnie taką samą sytuację jak pytający, tyle że jestem na KPiR.
    Więc coś napiszę na ten temat, aczkolwiek zastrzegam że to że sam tak robię
    nie znaczy że tak jest dobrze :)

    > W sumie to tu mam komentarz na temat :) (wyjątkowo ;))
    > Przecież kryterium zaliczenia przychodu do DG to przychód *należny*.
    > Moment otrzymania przelewu określa przychód *otrzymany*.
    > W omawianym przypadku, jak na mój gust, należność powstaje prędzej,
    > z tytułu umowy.
    > Może ktoś skomentować/popolemizować?

    W updof w art. 14 są określone daty powstania przychodu - w przypadku pytającego
    jest to albo wydanie towaru (czyli zapewne wysyłka), albo skasowanie nalezności.

    Z tymi zaliczkami/przedpłatami jest tak, że przychodem nie jest zapłata za usługi
    które zostaną wykonane w następnych okresach sprawozdawczych - wychodzi mi że jeśli
    taka przedpłata dotyczy czegoś co zostanie wykonane w danym miesiącu/kwartale,
    to jest przychodem w dacie jej otrzymania. Kwestia do dyskusji jest taka, że
    póki nie zreealizowano świadczenia za które jest zapłata to nie wiadomo
    czy czasem nie będzie obsuwy do nastepnego okresu sprawozdawczego :)
    Gdyby pójść tym tropem to wyszłoby, że dopiero wysyłając towar wiadomo w którym
    okresie sprawozdawczym go wysłano :) - a więc dopiero wtedy byłby przychód.
    No ale to są takie meandry naszego prawa dla zaawansowanych.

    IMHO właśnie tak jak piszesz.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek