  • Data: 2006-04-22 19:29:44
    Temat: Re: rozliczenie za rok 2005 z dochodów zza granicy
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Wojtek wrote:
    > W 2005 wogole nie pracowalem w Polsce, ale pracodawca zrobil mi przysluge i
    > pare miesiecy po zwolnieniu wyslal mi z 300zl (13 pensja) i oczywiscie pit11
    > z dochodem 450zl za 2005. Oczywiscie bylem juz w Irlandii, gdzie pare osob
    > przekonalo mnie, ze z dochodow w tym panstwie nie trzeba sie rozliczac w
    > kraju. Ale w zwiazku z tym, ze dostalem tego pita11, to wypelnilem pit37 i
    > dostalem zwrot 41,80zl.

    W jakiem celu wyjechałeś do Irlandii, kiedy dokładnie i czy zamierzasz
    wracać.
    Jeżeli jest to wyjazd na stałe, to zrobiłeś dobrze.
    W Polsce podlegasz pod US tylko w stosunku do dochodów z Polski.
    Należało wypełnić pit-37 i będąc bardzo formalnym wysłać go do II US w
    Warszawie, który odpowiada za rozliczanie nierezydentów, a te 300 zł
    wykazać w dochodach irlandzkich i rozliczyć się wg tamtejszych przepisów.

    > Oczywiscie popelnilem blad.

    j.w.
    to zależy.

    jeśli twój wyjazd jest tymczasowy, np. delegacja z pracy, wyjazd na
    studia itp itd to powinieneś zrobić tak jak poniżej, czyli pit-36 i
    wkazać na nim podchody z Irlandii w celu wyliczenia progu podatku.

    Teraz wypelnilem pit36 i wyszedl mi zwrot 5zl.
    > Znaczy to, ze musze urzedowi oddac 37zl z odsetkami (poprzedni zwrot
    > dostalem 2 miesiace temu).
    Wysłałeś już ten pit-36, jak nie to się zastanów, jak tak, to musisz
    oddać różnicę z odsetkami.

    Teraz mam kilka pytan.
    > 1. Na picie 37 zaznaczylem, ze jest to korekta.

    Jeszcze raz na jakim picie zaznaczyłeś, że to korekta.

    Nie wiem tylko, czy ten
    > poprzedni zwrot mam jakos uwzglednic w pit36? Czy moze wypelnic w zwykly
    > sposob, a w urzedzie skarbowym policza jaka roznice musze oddac plus odsetki?

    ???
    juz sie zgubilem ile tych pitow wyslales

    > 2. Zarobione pieniadze w euro przemnozylem prze 3,80 zl. Gdzies w Internecie
    > znalazem ta kwote, ze jest to sredni kurs na rok 2005. Czy jest to
    > prawidlowa kwota?

    nie.

    należy zastosować średni kurs NBP z dnia otrzymania wypłaty, czyli każda
    wypłata przeliczana oddzielnie wg kursu z tamtego dnia.
    do tego jest jeszcze 30 dni razy ryczał zwolniony z podatku, ale nie
    pamiętam ile on wynosi.
    O tyle pomniejszy on podatek, ale to i tak wychodzą grosze w przypadku
    irlandii.