    From: Jagna <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozliczenie wyjażdu "służbowego"
    Date: Thu, 5 Jul 2007 16:10:57 +0200

    Dnia Thu, 5 Jul 2007 00:28:36 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > ...bo?
    > A par.14.5 rozp. o prowadzeniu KPiR to zjedli? ;) (nie mylić z 14.2.5
    > o którym OSOBNO niżej)

    że się wtrącę.. ;)
    Rozporządzenie o KPiR w księgach handlowych to raczej ma nijakie
    zastosowanie, choć analogii doszukać się nietrudno.

    Ten "świstek" również w księgach handlowych ma wymiar dowodu księgowego.
    W ustawie o rachunkowości art. 21 wszystko ślicznie określa.

    > A to nie ja :( (brak uprawnień)

    A ja zapytam w takim razie o parę szczegółów, bo nie napisałaś w jakiej
    formie prowadzona jest ta DG. Chodzi mi o to, czy jednoosobowa DG, czy też
    może w formie spółki kapitałowej, i czy czasem właściciel nie jest
    przypadkowo prezesem, do tego niezatrudnionym na umowę o pracę...?
    Bo wtedy różnie z tymi kosztami.

    > A na jakiej podstawie?
    > IMO nie ma podstaw do wystawiania DW (par.14.2 słowo "wyłącznie").
    > Natomiast nie widzę przeciwwskazań do ujęcia takiego wydatku na DW
    > potocznie zwanym "delegacją", par.14.2.5

    Słusznie, ale jeśli to jednososobowy właściciel, to kto go "wydeleguje"?
    Co nie wyklucza sporządzenia rozliczenia podróży służbowej.

    Aha! i jeszcze pytanie, czy to paliwo to do samochodu służbowego, czy
    prywatnego? Jeśli prywatnego, to czy do użyczonego dla firmy, bo jeśli nie
    to zamiast rachunków za paliwo - rozliczenie "przejechanych" kilometrów,
    jeśli się nie mylę.

    :)

    Pozdrawiam,
    Jagna