    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: remanent i kpir
    Date: Fri, 28 Oct 2005 01:38:21 +0200

    On Thu, 27 Oct 2005, Grisza wrote:

    > podpowiedź, jak wpisać spis z natury, bo rozporządzenie o kpir moich
    > wątpliwości nie rozwiewa.
    > Rozumiem, że musi to być wpis z l.p.1, z opisem "Spis z natury na dzień...",
    > ale nie wiem, gdzie wpisać wartość (która i tak wynosi 0). Czy w kolumnę 14?

    IMO najlepiej 16 - nie będzie się myliło przy sumowaniu czegokolwiek :)

    > Jakim numerem dowodu księgowego opatrzyć spis,

    ...IMO można skorzystać z opcji "lub w inny sposób" (oznaczonego), czyli
    sam "spis z dnia..." IMO wystarczy.

    > czy jest to dowód wewnętrzny

    ...no przecież...

    > i wpisać DW1?

    ...IMO nie ma konieczności.
    Dowody wewnętrzne mogą być różne, faktura wewnętrzna i rozliczenie
    podróży służbowej to też dowody wewnętrzne :)
    Na symbol "DW" zazwyczaj rozlicza się "inne DW" :), nie oznaczone
    i nie ponumerowane w inny sposób.
    Ale ja przeciwwskazań żeby zrobić nie widzę (ani konieczności).

    > Wydatki poniesione przed rozpoczęciem DG, na pieczątkę i rejestrację VAT,
    > wpisuję w pozycjach 2 i 3. Czy to nie zaburza chronologii, skoro wydatki te
    > poniosłem przed dokonaniem spisu z natury?

    Niekoniecznie.
    Takie przypadki się zdarzają - że dowód księgowy np. dociera po
    jakimś czasie. Poza przypadkami nakazanymi w przepisach (np. odbiór
    towarów handlowych musi być wpisany "nie później niż po przekazaniu
    na magazyn lub do produkcji" (i przepisy przewidują co zrobić, że
    sporządzić "opis" stanowiący podstawę wpisu do KPiR) IMHO nieszczęście
    to nie jest.
    Ciekawym opinii (i dyskusji) na ten temat :) (przypomnę że grupa
    jest "dyskusyjna").

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)