  • Data: 2011-05-17 19:33:43
    Temat: Re: rejestracja vat ue w usługach
    Od: tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2011-05-17, o godz. 19:06:50
    piotrsaw <p...@a...torun.pl> napisał(a):

    > I w dalszym ciągu nie wiem - rejestrować czy nie :-)

    Jestem pewny (tak na 95%), że masz obowiązek się zarejestrować na
    podstawie art. 97 ust. 3 pkt. 2 uptu.

    Ci "podatnicy, o których mowa w art. 15, podlegający obowiązkowi
    zarejestrowania jako podatnicy VAT czynni" to dosyć mylące
    stwierdzenie, bo obowiązek zarejestrowania ma każdy podatnik:

    Art. 96. 1. Podmioty, o których mowa w art. 15, są obowiązane przed
    dniem wykonania pierwszej czynności określonej w art. 5 złożyć
    naczelnikowi urzędu skarbowego zgłoszenie rejestracyjne, z
    zastrzeżeniem ust. 3

    - a to że korzystasz "z zastrzeżenia ust. 3" to już inna bajka

    Oczywiście to nie jest porada prawna tylko gdybanie laika.

    Tomek