  • Data: 2007-12-13 21:59:16
    Temat: Re: refakturowanie zw. z VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 13 Dec 2007, Wildcat wrote:

    > Prawdę mówiąc brak jest jednolitego stanowiska organów podatkowych

    Zgoda.
    Jakaś jasna regulacja ogólna by nie zawadziła.

    > kwestii.....na dwoje babka wróżyła...Większość podatników ?na wszelki
    > wypadek" stosuje stawkę podstawową podatku, takie stanowisko stawia
    > jednakże pod znakiem zapytania sens stosowania instytucji
    > refakturowania.

    Jak dla mnie jasne jest stanowisko wypracowane w wyniku wyroków
    SN: refaktura służy do "podzielenia" tych kwot, które faktycznie
    stanowią wydatek, a przychód jest wynikiem jedynie ubocznego
    występowania jednego z nabywców w roli kupującego.
    W szczególności przy kosztach ogólnych.
    Mam na myśli przypadki w stylu: firma X dostaje f-rę za prąd/wodę/...
    "na siebie", bo od zawsze miała umowę na dostawę, ale z czasem
    np. sprzedała część budynku a układ sieci elektrycznej został.
    Inaczej mówiąc, powiadam że sens stosowania refakturowania
    dotyczy ewidentnie *takiego* przypadku.
    I to są koszta, których w uzyskiwanych przychodzie (od klienta
    końcowego) się NIE refakturuje! (refakturuje je tylko poddostawca,
    nie doliczając czy to VAT czy to akcyzy).

    pzdr, Gotfryd