  • Data: 2006-04-02 18:43:10
    Temat: Re: rachunkowość w oddziale zagranicznym
    Od: "Ania" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hmmm .... dylematów to i ja mam wiele. ( oddział samobilansujący w RFN ).
    > Jeżeli chodzi o przekazywanie towarów to MZ zwykły dowód MM ( przesunięcie
    > magazynowe ) powinien wystarczyć. Inna sprawa ewentualnego rozliczenia
    > finansowego z tego tytułu - tu mogłaby wystarczyć nota księgowa. Ale może
    > powstać problem z VAT-em jeżeli te towary są w innym kraju sprzedawane.
    > Ciekawy byłbym innych opinii w takiej sprawie.
    >
    > --
    > Mieczysław

    A co powiesz na to: Firma macierzysta na Ukrainie, oddział w Polsce, a towar
    sprowadzany z innego oddziału (Litwa). Czy w takim wypadku też można wystawiać
    dowody przesunięć. Czy na potrzeby VATu należu sporządzać faktury wew. WNT?
    A skoro podatki są płacone w Polsce to czy właśnie nie powinno się wystawiać
    faktur wew.WNT? W końcu jakoś powinno się to udokumentować? Zresztą budzi to
    moje duże wątpliwości a niedługo mam poprowadzić taki oddział.

    Pozdrawiam

    Ania