    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rachunki drukowane
    Date: Sat, 30 Aug 2003 01:08:07 +0200

    On Sat, 30 Aug 2003, a4 wrote:

    >+ witam :| tak zastanawiam sie jesli ktos wystawi
    >+ mi albo ja komuś rachunek
    >+ (nie mylić z fakturą vat) to czy może zostać on
    >+ przesłany elektronicznie -

    Tak, ale o ile będzie spełniał warunki z K.C. - czyli
    z podpisem cyfrowym. Zeznaję że nie znam nikogo kto testowałby
    jak US zareaguje na taki "papier" :) Przypomnę że w K.C.
    jest zastrzeżenie że "podpis elektroniczny traktuje się
    jak podpis", a w ustawach podatkowych nie zauważyłem
    żadnej "indywidualnej" definicji podpisu - z czego
    wnioskuję że obowiązuje definicja z K.C.
    Ew. reklamacje do ww. rozumowania ogłaszać gromkim
    głosem poproszę :)

    >+ np. jako gotowy do wydruku plik? i pytanie właściwe bo na to pierwsze
    >+ odpowiedz brzmi oczywsicie tak - wysłać zawsze
    >+ można :)) - czy taki rachunek
    >+ po wydrukowaniu przez klienta
    >+ będzie honorowany na równi z normalnym? można
    >+ go normalnie rozliczać sobie w firmie?

    IMHO - nie.
    Rozp. min.fin. ds. prowadzenia KPiR czytałeś ??

    +++++++++
    § 12. 1. Zapisy w księdze [...]
    3. Podstawą zapisów w księdze są dowody księgowe, którymi są:
    d) podpisy osób uprawnionych do prawidłowego udokumentowania
    operacji gospodarczych
    ---------

    To jest zrozumiałe - bez podpisu mógłbyś twierdzić że
    masz *mój* kwitek :> Tylko niektóre "kwitki" mogą
    być bez podpisu - zgody na niepodpisywanie konkretnych
    "papierów" są porozrzucane po różnych aktach prawnych
    (np. f-ry telekomunikacyjne są w rozp. ds. faktur VAT),
    ale na ogół bazują na założeniu że jest to "papier
    mocno udokumentowany" - np. taki "przepływ przez bank"
    jest dość trudny do podważenia, i pewne opłaty możesz
    zaksięgować na podstawie "dowodu opłaty bankowej"
    - IMHO wyciąg się łapie :), ew. sporządzając DW
    o ile jest widoczna potrzeba...
    Z kolei lista DW "do sporządzenia własnoręcznie"
    jest dość ograniczona (patrz rozp. ds.KPiR) no
    i zawiera czasem wymóg "podparcia" innym kwitem
    (w stylu: "paragon na mydło i długopis" - nie musi
    to być faktura ! - ale samego paragonu się również
    nie księguje !).

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)