    From: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rachunek w miesiącu (roku) przyszłym
    Date: Tue, 23 Nov 2004 22:14:19 +0100
    Sender: m...@a...pl@ayg70.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "EMPI" <e...@p...onet.pl> wrote in message
    news:co02tl$1f3u$1@news2.ipartners.pl...
    > Hej !
    > qrcze, myślałem, że skoro TP może wystawiać fakture w listopadzie za
    > połączenia
    > październikowe to i mnie wolno :-(

    ależ można wystawić fakturę później, tyle że trzeba do przychodów doliczyć
    "do tyłu".
    U mnie w firmie też tak czasem wychodzi, że fakturę wystawiamy np. 2
    listopada z datą wykonania usługi 30 października i dzielę to na vat bieżący
    i przychód poprzedniego m-ca.

    W przypadku akurat TPSA oni tego nie dzielą, patrz art. 12 ust. 3d ustawy o
    PDOP, którego sens przytaczam poniżej:

    U podatników dostarczających energię, świadczących niektóre usługi
    telekomunikacyjne, radiokomunikacyjne oraz z zakresu gospodarki wodnej,
    ścieków oraz wywozu i unieszkodliwiania odpadów, za datę powstania przychodu
    należnego uznaje się wynikającą z faktury termin płatności, a jeżeli termin
    ten nie jest określony, ostatni dzień miesiąca, w którym wystawiono fakturę
    (z www.mf.gov.pl).

    Magdi