    From: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rachunek w miesiącu (roku) przyszłym
    Date: Tue, 23 Nov 2004 19:55:41 +0100
    Sender: m...@a...pl@ayg70.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "EMPI" <e...@p...onet.pl> wrote in message
    news:cnvp89$18vv$1@news2.ipartners.pl...
    > Hej !
    >
    > Mam taką małą wątpliwość.
    > Załóżmy, że zawrę umowę na świadczenie usług
    > z dniem 1 grudnia 2004 (na okres pół roku).
    > Płatność będzie następowała co miesiąc po wystawieniu rachunku
    > (nie jestem VAT'owcem). Czy mogę za grudzień 2004 wystawić
    > rachunek w styczniu 2005 i zaliczyć ten przychód już do nowego roku ?

    spójrz do UoPDOF art. 14 par. 1c i dalsze:

    1c. Za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 1, uważa się, z
    zastrzeżeniem ust. 1e, ust. 1f i ust. -1g, dzień wystawienia faktury
    (rachunku), nie później jednak niż ostatni dzień miesiąca, w którym:
    1) wydano rzecz, zbyto prawo majątkowe lub
    2) wykonano usługę, w tym częściowo wykonano usługę, jeżeli jej
    częściowe wykonanie stanowi wynikający z umowy lub z odrębnych przepisów
    tytuł do zapłaty, lub
    3) otrzymano zapłatę za wykonanie świadczenia - w pozostałych
    przypadkach.

    wg mnie zatem to może być ryzykowne.

    Magdi