eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkipytanie o podstawowa wiedze z zakresu "rozliczanie sie z US' › Re: pytanie o podstawowa wiedze z zakresu "rozliczanie sie z US'
  • Data: 2003-09-21 06:57:32
    Temat: Re: pytanie o podstawowa wiedze z zakresu "rozliczanie sie z US'
    Od: "Tomasz 'Merlin' Kolinko" <t...@p...qs.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > a jak nie przysle to to jest to nielegalne? za trudne :D

    Jak nie przysle, to znaczy, ze nie oplacil podatku, czyli, ze to jest
    nielegalne. Niezgodny z prawem bedzie i on (bo nie oplacil) i Ty (masz
    dochod, nikt nie zaplacil podatku, nigdzie tego nie zglosiles, to nie moze
    byc legalne).

    > roztrzasanie takich kwestii moze zniechecic potencjalnego Zleceniodawce do
    > zlozenia zamowienia a wiadomo, ze rynek jest trudny

    Te pierwsze wyplaty odpusc sobie, na przyszlosc jednak pamietaj - uzgadniasz
    cene brutto, podpisujesz umowe o dzielo, wykonujesz prace, wysylasz
    rachunek, odbierasz pieniadze. Pracodawcy nie odstraszysz, bo jego bedzie to
    kosztowac tyle samo, co jesli pracowalbys na czarno, a umowa zabezpieczy Cie
    przed oszustami. Pieniedzy do reki dostaniesz troche mniej, ale na poczatku
    i tak bedziesz wpadac w dochod zwolniony od podatku, wiec urzad w nastepnym
    roku zwroci Ci to, co wplacil pracodawca - zarobisz wiec tyle samo, legalnie
    i bezpiecznie.
    A co warte sa ustne ustalenia - poczytac mozna na pl.comp.www, w
    archiwaliach. W przypadku programistow nie ma takiego duzego problemu, bo
    zrodla przesylasz po rozliczeniu sie, ale jednak nie zaszkodziloby miec
    umowy.

    > przeciez chce sie rozliczyc; mamy ustne ustalenia a ja po prostu chce isc
    do
    > urzedu, poinformowac, ze zarobilem tyle i tyle i zaplacic podatek;
    > dziwne te prawo, co zaklada z gory, ze jestem zlodziejem

    Nikt nie zaklada z gory, ze jestes zlodziejem. Poprostu przy takim typie
    umowy obowiazek oplacenia podatku spoczywa na pracodawcy, jesli pracodawca
    sie z niego nie wywiaze, to powinienes poinformowac odpowiednie urzedy i
    jestes (chyba) czysty.

    > to mnie powinno interesowac jak on to rozliczy? tyz za trudne:D

    To jest proste, on rozlicza, Ty sie nie przejmujesz do terminu przeslania
    pitu.

    > po
    >
    > do konca kwietnia lub marca chyba, czyli moge w takim razie uznac nasze
    > ustne ustalenia za wiazace - na pewno nie otrzymam zadnych rachunkow?

    Rachunek wystawia wykonawca, to Ty powinienes byl go wystawic po wykonaniu
    pracy.

    A tak swoja droga - 900, 1300 za strone WWW z, jak przypuszczam,
    oprogramowaniem, to jest niewiele :)

    pozdrawiam
    Merlin

    --