  • Data: 2005-09-22 10:25:08
    Temat: Re: przysluga kolezenska + gratyfikacja - pytanie
    Od: jabol <akwajabol@_WYWALTO_plusnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W prawie podatkowym nie ma pojecia "przysluga kolezenska"

    hmmmmmmm...ale takie sformulowanie wystepuje w jakis przepisach???
    chodzi o to ze swego czasu glosno bylo o sprawie pana Jana Parysa (tego
    bylego polityka) ktory wlasnie na podstawie ww "formuly" tzn "przyslugi
    kolezenskiej" skladal komputery. dzieki temu placil mniejsze podatki czy
    tez w ogole ich nie placil (tego wlasnie nie pamietam a w sieci nic nie
    moge znalezc, ale na pewno byla to jakas sztuczka podatkowa :)). w
    zwiazku z tym ze robil to na dosc pokazna skale w koncu doczepil sie do
    niego urzad skarbowy-w kazdym razie wpadl w tarapaty..a ja w takowe nie
    chce popasc :)), nie zamierzam takze ocierac sie o karte podatkowa bo
    ewentualnie te przyslugi i ich ewentualna gratyfikacja nie pokryly by
    "zdrowotnego" w kwocie bodajze ostatnio 150 zl.

    > Nalezy jednak pamietac, ze jesli to skladanie wspomnianych urzadzen jest
    > czynnoscia zarobkowa swiadczona regularnie to swiadczadcy de facto dziala w
    > szarej strefie.

    no wlasnie :)) dlatego sie takze pytalem - ile razy mozna to zrobic:))
    czyli co de facto oznacza regularnosc