  • Data: 2007-02-05 07:07:39
    Temat: Re: przelew, powiadomienie do GIIF i podatki
    Od: Krzysiek <i...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Piotrek wrote:

    > Rozumiem, że deklaracja podatkowa złozona oraz podatek zapłacony w
    > terminie. No to czym tu się martwić? ;-)

    No nie :)
    To było w maju a ja przypomniałem sobie o tym dopiero teraz, przy okazji
    zabierania się za PITa rocznego.

    > Tak

    Czyli jeśli jest to poniżej granicy 15000 EUR i info o tym przelewie nie
    zostanie przekazane do GIIF to mogę spać spokojnie i zapomnieć o sprawie?
    O ile tylko US nie zapyta się o źródła finansowania mieszkania, ale to
    niejako osobna sprawa, tak?

    > Tak. Jest to tzw. depozyt nieprawidłowy.
    > Należy się 2% podatku.

    jak to potraktować w zeznaniu rocznym?

    Ogólnie to się martwię o to, że US się zapyta skąd miałem pieniądze na
    mieszkanie, bo z moich poprzednich zeznań podatkowych (raptem 2 lata)
    nijak nie wynika, żebym sobie zdążył do tego czasu te 45000 odłożyć.

    Czy depozyt nieprawidłowy mnie w tym przypadku kryje (chyba nie) czy
    powinienem to potraktować jako pożyczkę - wtedy też jest chyba 2% ?

    Tyle, że nie zgłosiłem tej pożyczki w wymaganym terminie...