  • Data: 2004-04-21 14:46:32
    Temat: Re: "przejecie" jakiegos dobra na potrzeby DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 21 Apr 2004, Janusz wrote:

    >+ On Wed, 21 Apr 2004 14:56:15 +0200, jureq wrote:
    >+ > A jakie widzisz przeszkody aby ująć to w ewidencji ŚT i zamortyzować
    >+ > jednorazowo?
    >+
    >+ Kiedys ktos mi mowil, ze ST nie wolno jednorazowo.
    >+ Czyzby ST ponizej 3,5 tys mozna bylo?

    Zdecydowanie tak :)
    Tyle że właśnie chodzi o *amortyzację* jednorazową, a nie "wpisanie
    po prostu w koszt" - to są dwie różne rzeczy :)
    Przy "wpisaniu w koszt" do KPiR wpisujesz kwoty z dokumentów zakupu
    lub protokołu wyceny. Przy amortyzacji te kwoty wpisujesz do EST
    i dopiero *stamtąd* (IMO i nie tylko "M" to pozycja EST jest dokumentem
    księgowym) wpisujesz do KPiR.
    W "drukowanych" EST zazwyczaj jest kolumna "amortyzacja jednorazowa" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)