  • Data: 2003-03-05 00:12:05
    Temat: Re: prywatny komputer do firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 4 Mar 2003, yba wrote:
    [...]
    >+ Czy muszę podać wartość komputera jako sumę poniesionych kosztów?

    Są dwi szkoły: "zdroworozsądzkowa" (czyli aktualna wartość)
    i "literalna" (czyli "suma poniesionych wydatków").
    W podatkach zdrowego rozsądku nie widać...
    Przyznam że osobiście zaliczałem sprzęt na początku DG bez
    uważania co *literalnie* jest w ustawie - i zaliczyłem wartość
    rynkową.
    Co jest w ustawie - sprawdź w art. 22g.1.1 !
    "Zdroworozsądkowo" jest dla spółki... (22g.1.4)

    >+ (odpisałem to od podatku przy zeznaniu rocznym).

    Sprawa śliska... dla ŚT jest jawny zapis, dla KUP... hm...
    "Mój" US pytany ustnie zażądał pytania pisemnego :), odpuściłem
    i nie wliczyłem drukarki (też była "odliczana") do DG.

    >+ Będę chciał kiedyś coś do niego dokupić i nie chce by
    >+ przekroczył 3500zł.

    A właśnie: co ci przeszkadza mieć go "na ŚT" ?

    pzdr, Gotfryd