  • Data: 2003-03-05 07:55:55
    Temat: Re: prywatny komputer do firmy
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    yba wrote:

    > Mam komputer złożony z części w zeszłym roku i dwa lata temu, a teraz
    > chciałbym wciągnąc go do firmy.
    > Części kosztowały ok. 2000 (2 lata temu) i monitor 1000zł (rok temu),
    > więc nie idzie to jako środek trwały tylko do ewidencji wyposażenia.
    > Czy muszę podać wartość komputera jako sumę poniesionych kosztów?
    > (odpisałem to od podatku przy zeznaniu rocznym). Czy może niższą
    > (komputer przez rok się zestarzał)? Będę chciał kiedyś coś do niego
    > dokupić i nie chce by przekroczył 3500zł.
    >
    > W którą kolumnę wpisuję to do KPiR - kol. 14 pozostałe wydatki? I
> [...]

    Nie słyszałem o możliwości wprowadzenia do DG wcześniej kupionego
    wyposażenia. Chyba jest to możliwe tylko dla ŚT. Więc wyceniasz według
    cen z grudnia ubiegłego roku (napisz sobie sam protokół wyceny)
    uwzględnaając stopień zużycia. Wpisujesz do EŚT. Wychodzi ci poniżej
    3500 więc amortyzujesz jednorazowo - kolumna 14 KPiR.