    From: "Grzegorz" <c...@l...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: protokol zniszczenia towarów a PIT i VAT
    Date: Mon, 5 Jun 2006 18:23:31 +0200

    > pod pojęciem towar na stanie - miałam na myśli półfabrykat. Moja wina,
    mało
    > jasno się określiłam ;)
    > co do aukcji nie brałam tego pod uwagę, myśle, że osobą fiz. nie
    prowadzącym
    > produkcji obuwia nie przydadzą sie gumowe podeszwy w duzych ilosciach ;)

    Z mojej wiedzy ( nie jestem księgowym, choć dużo z nimi współpracowałem )
    zawsze można zrobić protokół zniszczenia, co zmniejsza stan magazynu w cenie
    zakupu i w przypadku KPiR zostanie rozliczone podatkowo przy remanencie
    rocznym. Przy remanencie można też zrobić przecenę towarów na magazynie
    wg wartości rynkowej, ale nie wiem czy dotyczy to też KPiR

    Wziąłbym jednak pod uwagę kwestię ustawy o ochronie środowiska, a w
    szczególności przepisy dotyczace odpadów. Nie wiem, czy w przypadku
    odpadów gumowych ( raczej tak ) nie trzeba tego przekazać do firmy
    uprawnionej do zbierania tego typu odpadów. A po podpisaniu protokołu
    w/w podeszwy staną się odpadem.

    Grzegorz

    ladowny w p p l
    UWAGA!! adres w nagłówku jest fałszywy
    a podany powyżej trzeba sobie poskładać :)