  • Data: 2007-04-13 13:19:09
    Temat: Re: pracownik naukowy z referatem w it
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    "rmrmg" <i...@s...atu.re> wrote in message
    news:pan.2007.04.13.10.44.16@sign.atu.re...
    > Pracownik polskiej uczelnii pojechał (na około tydzień) do Włoch tam na
    > państwowej uczelnii
    > wygłosił referat za który otrzymał wynagrodzenie. Na stronach sejmu
    > znalazłem:
    >
    > Dz.U. 1989 nr 62 poz. 374
    >
    > Umowa między Rządem Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej a Rządem Republiki
    > Włoskiej w
    > sprawie unikania podwójnego opodatkowania w zakresie podatków od dochodu i
    > zapobiegania
    > uchylaniu się od opodatkowania, sporządzona w Rzymie dnia 21 czerwca 1985
    > r.
> [...]

    Nie.
    Przeczytaj to teraz.
    Za pierwsze i drugie państwo podstawiłem Włochy i Polskę.

    Profesor lub nauczyciel ktory przebywa czasowo we Włoszech przez okres nie
    przekraczający 2 lat w celu nauczania [...] a który ma stale miejsce
    zamieszkania w Polscebędzie zwolniony od opodatkowania we Włoszech z tytułu
    wynagrodzenia za nauczanie"

    Teraz jasne?
    To tam mu nie pobiorą podatku i nie będzie musiał się z tego dochodu
    rozliczać we Włoszech, natomiast w Polsce trakktowane to jest jako normalny
    dochód zagranicznych do opodatkowania.
    Znajdź na jakich zasadach rozlicza się zarobki we Włoszech, pit-36 i cała
    jazda z jego wypełnianiem.