  • Data: 2004-11-06 15:01:18
    Temat: Re: pracownik a choroba
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    szauek napisał(a) w wiadomości: ...
    >Pracownik wzial i poszedl sobie na zwolnienie chorobowe. OK.
    >... tylko zamiast lezec w lozeczku, jezdzi sobie spokojnie po >miescie...
    >...zalatwia swoje sprawy tu i owdzie
    >W weekend ma zjazd na uczelni (jest studentem) i na zajecia ma zamiar >isc.
    >Wcale sie z tym nie kryje co dziwne. Mowi ze musi, bo jak nie pojdzie
    >to hohoho mu zrobia
    >Powiedzcie jak sie do tego odniesc.
    >ale teraz to sie zastanawiam jak to potraktowac...

    Rozumiem, że z grupą podatki wiąże się temat składek chorobowych...

    >Aha, to jego pierwsza praca.
    Znaczy się młody? A mentalność z poprzedniej epoki...

    To kwestia odpowiedzi na takie pytania:
    Niezastąpiony? Dużo w niego firma zainwestowała? Syn znajomych? :)
    Odpowiedzi "Nie" -> zwolnić.
    (Ciekawe, czy dałoby się wygrać proces cywilny o zwrot wypłaty
    chorobowego z ustawowymi odsetkami. No i jeżeli lewe zwolnienie to
    udupić wystawcę.)

    Czy nie mógł po prostu wziąć urlopu?
    Na przyszłość: obniżyć pensję/prmię, zmniejszyć etat, "uelastycznić"
    czas pracy aby miał co jakić czas dzień wolny, nagrywać rozmowy z
    jego szczerymi wyznaniami.

    A tak OT (albo raczej wprost przeciwnie): Można obliczyć o ile
    musiałaby wzrosnąć składka chorobowego aby wypłaty z ZUS (zwłaszcza
    za krótkie choroby) były samofinansujące.
    Byłaby zgoda na płacenie? Wtedy pracodawca płaci za 0 dni choroby,
    pozostaje mu problem z absencją. Wiem, wiem: ci staranniej dobierający
    pracowników byliby w plecy, oszukiwani do przodu. Ale sam słyszałem
    w TV jakiś rok, może 2 temu panią z ZUS, że ZUS radzi sobie lepiej niż
    pracodawcy w ściganiu takich kanciarzy. To niech ściga.
    --
    Arek (wbrew pozorom, pracownik)