  • Data: 2006-03-02 21:40:14
    Temat: Re: pracodawca wyslal mi 2x pensje i żąda zwrotu ...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 28 Feb 2006, Graszka wrote:

    > z gatunku - "czy mogę zgodnie z prawem korzystać z rzeczy, w których
    > posiadanie wszedłem w wyniku pomyłki".
    > Generalnie tak postawione pytania i późniejsze wokół nich dyskusje dają
    > pogląd o kondycji moralnej naszego społeczeństwa.

    A nie przypadkiem dostosowania *PRAWA* do tejże kondycji?
    Wygląda to tak że skoro "dura lex" to dany przywilej (tu
    nieoddawania) się *należy*. Niestety.

    Od czasu do czasu przypominam opisywane kiedyś w prasie zaskoczenia
    posiadaczy np. samochodów, którzy dowiadywali się że to czym jadą
    to nie jest ich samochód. I mają oddać.
    A fakt że zapłacili i że jeżdżą już tak 4. rok nikogo nie obchodzi, bo
    "tak to tylko w Polsce" (no, pewnie nie tylko :>, ale...).
    Mam na myśli fakt iż wywłaszczenie prawnego właściciela wg art.
    169 KC niekoniecznie występuje w cywilizowanych krajach.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)