    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: praca za granica - obowiazek zgloszenia do US ?
    Date: Sat, 13 Jan 2007 10:16:13 -0600

    "Krzysztof" <o...@w...pl> wrote in message
    news:eaab3$45a8ec6c$57cef2f1$26452@news.chello.pl...

    > Irlandia - prawdopodobnie bede rezydentem (powyzej 183dni) - ale nie na
    > 100%.
    > Rozumiem , ze jak nie bede rezydentem podatki place w Polsce.

    Nie do końca.
    Z irlandią umowa jest taka, że ewentualne zarobiki w Irlandi będą miały
    wpływ na wyznaczenie skali podatkowej (19%, 30%, 40% czy ile to tam teraz
    wynosi) i ta skala będzie zastosowana do tego co zarobiłeś w Polsce.
    Zarobki w Irlandii nie będą jednak opodatkowane w Polsce.
    Jeśli w Polsce nie zarobiłes nic, to też nic nie zapłacisz.
    Rozliczasz się na pit-36, ewentualnie.

    > Ok,

    > Ja wyjezdzam - rozumiem ,ze zona rozlicza sie w normalny sposob i osobno.

    Tak. Tak będzie najlepiej.
    Przy czym jesli twoj żona pozostaje w Poslce, to rezydencja w irlandii nic
    ci nie da.
    I tak musisz się rozliczć w Polsce na pit-36, jeśli cokolwiek zarobiłeś w
    Polsce.