eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkipraca w Szwecji a wezwanie z US w sprawie podatku..... › Re: praca w Szwecji a wezwanie z US w sprawie podatku.....
  • Data: 2008-05-21 19:47:14
    Temat: Re: praca w Szwecji a wezwanie z US w sprawie podatku.....
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 21 May 2008, J.S wrote:

    > Czy podatki powinien płacić i tam i tu?

    1. Zależy to od umów o unikaniu podwójnego opodatkowania.
    Nie wiem, jak jest ze Szwecją. Musisz szukać szpeca od znajomości
    umowy ze Szwecją :)

    2. Najczęściej jest tak, że podatek w .pl trzeba zapłacić dlatego
    i tylko dlatego, że jest on ZNACZNIE WYŻSZY niż gdzie indziej.
    Wbrew temu co mówili w środkach masowego przekazu, pracujący
    w Anglii czy Irlandii wcale nie dlatego byli zobowiązani płacić
    w polskim US że "jest opodatkowane dwa razy", a wyłącznie z tego
    powodu, że podatek płacony tu czy tam jest NIŻSZY, niż jakby
    (od takich samych pieniędzy!) zapłacić w .pl!
    I dlatego wychodzi różnica do dopłacenia.

    Podejrzewam (acz jak piszę: nie mam pojęcia jak jest ze Szwecją
    konkretnie) iż może o to chodzić.
    Można wziąć przychody z konkretnego roku, przeliczyć na złotówki,
    wziąwszy jakiś darmowy program do PITów (z tamtego roku) policzyć
    ile wychodzi podatku, policzyć ile podatku zapłacił w Szwecji.
    Będzie różnica? (niemal na pewno będzie, bo w .pl pewnie
    byłby w stawce 40% :>)

    pzdr, Gotfryd